Danis.pl

>>

Prywatnie

>>

>>

ConQuest 

Organizacje

ConQuest Consulting
ZSP SGH
TechMedia Club
European Club

ConQuest Consulting

dawniej

Junior Consulting Group

 

 

Klienci = Osiągnięcia ConQuest Consulting

W tym miejscu posłużę swoim serwisem za powierzchnię reklamową wspierającą wysiłki "ConQuestadorów". Każda firma, której logo znajduje się poniżej to co najmniej jeden okupiony stresem i godzinami pracy projekt. Wierzcie mi, że te firmy wystawiały nam znakomite referencje i chętnie wracały do współpracy.

 

 Firmy polskie

Siemens Polska

I-Metria S.A

   
Biznespolska Pafal
   
Hochtief Polska Bauma
   
E-Katalyst Libella
   

 Firmy zagraniczne

Lotnsko NEU Ingersoll-Rand
   
GFF Brambles
   
Gardemann Heitman
   

 Firmy konsultingowe

Monitor Group BMVS
   
VP International OSCAR
   
Campus Inform HEC
   
 
TransConnect  
   

 Instytucje

Państwowa Agencja
Inwestycji Zagranicznych
Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych
   
Polsko Niemiecka Izba
Przemysłowo- Handlowa
Fundacja Edukacyjna
Przedsiębior- czości
   
Czesko Polska
Izba Handlowa
JADE
   

Październik 1999 - Wrzesień 2000 (członkostwo Stowarzyszenia ciągle aktualne)

ConQuest Consulting - www.conquest.pl

JCG - czyli tak się zaczęło

Po przygodach  i szaleństwach ZSyPowej zerówki przyszedł moment refleksji w konteście: "Co by tu pożytecznego jako student zrobić?". Jakoś nie mogłem się przekonać do AIESEC-u, głównie ze względu na obiegową opinię bezwzględnych karierowiczów (sic!), jak również to, że głównym polem ich działań była organizacja imprez, dni kariery, targów pracy itp. Ja chciałem zrobić coś merytorycznego - imprezy mogłem organizować w swoim ukochanym ZSP.

Za namową mojego "zerówkowego" przyjaciela zacząłem odwiedzać mały pokoik w bocznym budynku SGH, gdzie młodzi studenci (głównie 2-gi i 3-ci rok) zajmowali się tajemniczym konsultingiem. Właściwie dopiero uruchamiali organizację, która oficjalnie powstała w czerwcu 1998 (czyli na zakończenie roku akademickiego). Nigdy bym nie przypuszczał, że moje nieśmiałe odwiedzenie JCG zamieni się w moją karierę w McKinsey& Company. Junior Consulting Group - bo taka nazwa obowiązywała przez pierwsze prawie 2 lata miał za zadanie dostarczać studentom pożywki do przetestowania ich wiedzy w realnym świecie biznesu. Prawdziwe projekty za prawdziwe pieniądze (w większości przeznaczane na cele statutowe) były ogromnym wyzwaniem.

Uczestnictwo w projekcie to był zaszczyt, a jego prowadzenie niesamowita nobilitacja. Wszyscy bardzo sie straliśmym, żeby jakość realizacji projektów była jak najwyższa. JCG próbował sił w różnych projektach: badania rynkowe, wprowadzenie marki na rynek, analiza sektora itp. Dopiero po latach i pracy w McKinsey zrozumiałem czym naprawdę różni sie dorosły konsulting od studenckiego.

Jako Business Development Manager miałem swój wkład w rozwój organizacji, ale oczywiście zapragnąłem zostać kolejnym prezesem. Moja kandydatura nie została przyjęta, ale już pół roku później byłem konsultantem McKinsey. Hmmm... z perspekywy czasu mimo całej sympatii do stanowiska Prezesa Zarządu ConQuest Consulting chyba wolałem zajęcie Business Analyst'a w McK ;-)

-------------------------------------------------------------------------  początek strony

ConQuest - nowa jakość i międzynarodowe aspiracje

W międzyczasie zacieśnialiśmy współpracę z JADE (co przewrotnie jest skrótem od European Confederation of Junior Enterprises). Podpatrując jak to się robi w zachodniej Europie przenosiliśmy najlepsze wzorce na rynek Polski.

Zmiana nazwy to nie tylko zabieg odświerzenie to również pozbycie się "kłopotliwego" wyrazu "junior" z nazwy. Poza tym chcieliśmy by nazwa wyrażała nasze aspiracje i była krótsza. Oczywiście musiała utrzymać swój anglojęzyczny charakter. Logo wyszło cudowne.

Po kilku latach doświadczeń ConQuest nabrał tempa. Projekty były bardziej zaawansowane i trudniejsze, coraz mniej było badań ankieterskich i innych "domykających budżet" zleceń. Biuro rosło, a wraz z nim infrastruktura. Sprzedaż projektó stawała się kluczowa.

Na arenie międzynarodowej zostaliśmy docenieni dwojako. Po pierwsze staliśmy się członkiem JADE  i gościliśmy prawie 100 studentów na Jade Meeting Warsaw 2000. Po drugie otrzymywaliśmy coraz więcej zleceń z zagranicy lub od zagranicznych klientów na projekty w Polsce.

-------------------------------------------------------------------------  początek strony

Knowledge Management - wiedza, która odchodzi razem z ludźmi

Po kilku latach stało się jasne, że głównymi wyzwaniami kolejnych zarządów ConQuestu będzie zarządzanie wiedzą w organizacji i utrzymanie kontaktów biznesowych. Ogromna rotacja studentów w ConQuest spowodowana tym, że mniej więcej po dwóch latach studenci odchodzili do innych zajęć - głównie robiąc praktyki studenckie w renomowanych firmach - pozostawiała niezapełnioną przestrzeń doświadczenia i wiedzy, która wyciekała z poprzednimi rocznikami studentów.

Aby uniknąć powrotu do ankiet i prostych analiz rynku skupilismy się na właściwym przekazywaniu wiedzy kolejnym pokoleniom. Do tego zmieniliśmy nastawienie do rekrutacji tak, by pozyskiwać najmłodszych studentów - perspektywicznych dla ConQuestu na conajmniej 2-3 lata.

-------------------------------------------------------------------------  początek strony

Poważna oragnizacje - niepoważni przyjaciele

Jakkolwiek bardzo poważnie podchodziliśmy do pracy (znaleźliśmy się w rankingu BusinessWeek Polska jako jedna z 10-ciu największych firm konsultingowych w Polsce!!!), byliśmy 20-latkami i rewelacyjnie sie bawiliśmy. Może nie były to szalone warszawskie wypady, ale wyjazdy na Zegrze, do Modlina, na Mazury czy lokalne wigilie. Wszystkie te imprezy na długo zapadną mi w pamięć.

Dzisiaj większość moich przyjaciół wywodzi się ze środowiska ConQuestu i ZSP SGH (część z nich tak jak ja, dzieliła czas między te dwie organizacje) i za te przyjaźnie jestem najbardziej wdzięczny ConQestowi.

Na piątych urodzinach ConQuestu pojawili się także przedstawiciele prasy, a dumne SGH zamieściło duży artykuł w swoim oficjalnym "poważnym" dwutygodniku Gazecie SGH (jest też mniej poważny studencki miesięcznik Magiel). W wywiadzie dla reporterów, ja jako weteran konsultingu skupiłem się na rzeczach najważniejszych czyli ludziach. Czasy studenkiej próby podsumowałem krótko słowami:

"Kochani. Z nikim nigdy nie będzie się Wam tak pracować (bawić) jak z nami, młodymi konsultantami, którzy - chociaż nie wiedzą na czym to polega - zawsze potrafią zadowolić klienta"

Copyright 2005 by Tomasz Danis

Strona Główna

Film: "Słodko Gorzki"; Paulina (Anita Werner) i Mat (Rafał Mohr)

Napisz do mnie

tomasz@danis.pl